Z czym kojarzą się festiwale?

Wszystko zaczęło się od jazz i folk-muzyka pod koniec lat 50 i na początku lat 60-tych.

Kultury festivalera, szczególnie w okresie letnim przejawia się na całym świecie, ma swoje korzenie w sesjach folk i Jazz jeszcze w latach 50-tych i początku lat 60-tych. Od tego czasu do dnia dzisiejszego, były postrzegane pogłądy, rewolucji, co oznaczało, Telewizor, uznania pop-i do rolnik Somerset śmiał marzyć. Robimy przegląd wydarzeń z zjawisk XXI wieku.

1959 – pierwszy Ludowy festyn urodził się w USA

Newport folk festival urodził się pięć lat później, niż jego starszy brat, Newport jazz festival, impreza, na zewnątrz, że było lato, i był pionierem w tym czasie, jak to zaczęło się w 1954 roku, stworzył George Wein. Został on zainspirowany festiwali muzyki klasycznej, które odbywały się już w ubiegłym wieku, aby klasa średnia mógł zbliżyć się do sztuki. Wein otworzył festiwal folk z tabliczką luksusu, z takimi nazwiskami, jak Pete Seeger, Joan Baez czy Earl Scruggs, wśród innych. Później festiwal stał się znany, gdy Bob Dylan wyszedł na scenę z Fender stratocaster i stał się szyby.

Wein był również pionierem w dziedzinie sponsoringu i biznes-wezwał do rasowej integracji w swoich festiwali – mówił, że jego żona, Joyce, rzadko pozwalał mu być blisko wydarzeń, bo był afro-amerykańskiego –. Dziś, na 91-letni wiek, nadal bierze udział w różnych projektach, w tym znany na całym świecie festiwal jazzowy w Nowym Orleanie.

W 2015 roku zdobył nagrodę Grammy Trustees, i oświadczył, że byłem szczęśliwy, że na jednej „fali”, że towarzysze tego czasu, jak założyciel Atlantic Records, Ahmet Ertegün. Jednak, dodał, „Nie jestem jeszcze gotowy, aby dołączyć do nich”.

Bob Dylan w Newport jazz festival
Getty Images
1961 – wielka Brytania sprawia, że jego pojawienie się w skromnym ścieżka

Małe ogłoszenie na stronie 12 wydanie Melody Maker ” opublikowano: 19 sierpnia 1961 roku, zapowiedział przyjazd jednego z najbardziej znanych festiwali w wielkiej Brytanii. W tych latach był Krajowy festiwal jazz, który odbył się w ciągu pierwszych pięciu lat ścieżka Richmond. W 1971 roku odbyła się w Reading i Jazz zakończył się, ustępując na rzecz mrocznych światów Blues i rock.

Reading stał się festiwal rock-największego w kraju, do momentu, gdy plan urbanistyki Rady konserwatywnej postanowił odzyskać grunt dla „reurbanizarlo” w połowie lat 80-tych. Gdy władza przeszła w inne ręce do pracy, rock wrócił. Reading został ponownie wydany jako propozycja alternatywy w 1989 roku, z takich zespołów jak New Order, My Bloody Valentine i Swans on the bill na plakat. W 1999 roku ukończył, przeniósł się do Leeds i teraz zatrudnia ponad 160 000 osób każdego roku w sierpniu.

Hippie wiedzieli, że powinni być pierwszymi, aby przybyć, aby znaleźć dobre miejsce
Getty Images
1970 – Podczas chaosu, powstałego w wyniku Wyspy Wight, nastawiona na sukces, na farmie w Somerset…

Egzotyczny duch na festiwalu pop-Monterey, Woodstock i koncerty psychodelików końca lat 60-tych prowadził w tłum 600 000 biesiadników obóz na Wyspie Wight w sierpniu 1970 roku. NME poinformował o szaleństwo, tabloid, że on się obudził: „Podczas gdy Krajowa prasa rywalizuje między sobą, aby dać czytelnikom więcej i więcej historii, związanych z narkotykami, nudyzm, dzieci, które były na miejscu, straty zwolenników, brak bezpieczeństwa, zbyt wiele zabezpieczeń, rebelianci Francusko-algierczyk, przystępując do Aniołowie Piekieł… Redaktorzy NME słuchali muzyki, aby zadać ten raport. To nie jest kompletna, ponieważ porządek obrad nie była szanowana, i niektórzy artyści pojawiły się już o czwartej rano. Sly and the Family Stone, przybył o świcie w niedzielę…”.

Prawo, w końcu, na Wyspie Wight, rok później, aby zmiękczyć „negatywny wpływ na mieszkańców i środowiska z tych spotkań na dużą skalę”. Jimi Hendrix zagrał swój ostatni koncert w wielkiej Brytanii w tym wydarzeniu w 1970 roku, ponieważ zmarł trzy tygodnie później, na dzień przed inny festiwal rozpocznie się na farmie w Somerset. Tam, bilety kosztowały jeden funt, mleko było bezpłatne i łatwo było uzyskać pyszne byka, gorące. Redaktor czasopisma „fRoots” i wtedy popularna piosenkarka, folk, Ian Anderson, pamiętają festiwal Pilton z miłością: „[Był] przytulny, nie było dużo ludzi, spodnie szerokie, bezpieczeństwa, minimalne… bardzo prosty, prawie amatorski, w sensie bardziej przyjemne i wygodne. Kilku rowerzystów zastanawiał się, patrząc na scenę, dziwny van hamburgery, dużo trawy -typu trawa jest zielona, a nie ten drugi!-…”. W wywiadzie Michael Eavis w 2013 roku, podziękował Anderson, ocalić pierwszy festiwal Glastonbury, kiedy wstał i grał dla tłumu, gdy T-Rex spóźniłem. Pomimo brawa, jakie otrzymał i te wspomnienia, Anderson nigdy nie wrócił do Glastonbury. „Myślę, że może być nieco przytłaczające”.

Hipisi w drodze na festiwal na Wyspie Wight w jeep
Getty Images
1980 – łańcuchów motocykli Donington zaczyna być bohaterem

W latach 80-tych to był czas, kiedy mieszaną dla festiwali muzycznych, ale Monsters of Rock był jednym z największych hitów dekady. Zamontowany na torze Donington Park w Leicestershire -wygodnie obok M1-, Monsters of Rock zaczęło się dosłownie w błocie, z dwóch lat, w deszczu i błocie. Nawet tak, gigantów, jak AC/DC, Whitesnake i Judas Priest udało się przyciągnąć dziesiątki tysięcy ludzi.

Festiwal hard rock wielka Brytania jest pełna opowieści. Wśród najbardziej znanych należą toalety, składających się na słupy, lasy z plandeki, wiszące między nimi, niezliczone latające butelki wypełnione moczem, a Lemmy ‚ ego „, grożąc condar dobra tunda na idiotę, że rzucił brylant świeci się podczas koncertu Motörhead” w 1986 roku. Monsters of Rock zaniknął w połowie lat 90-tych, kiedy heavy metal przeszedł w modzie, ale inne święto, Pobierz, rozpoczęła się w Donington park w 2003, i wciąż pozostaje żywy.

Czy koncentruje się na menażki? Nie tolerują benzyna, alkohol.
Getty Images
1984 – Mozz i firmy wspomagają inwazji na indie

Przyjazd grupy indie na scenie Pyramid w 1984 roku, był postrzegany jako punkt zwrotny dla programowania Glastonbury, zgodnie Michael Eavis. On powiedział bbc w 2009 roku, że większość bukmacherów czekał na powrót Santana, a nie Kowali. „Kiedy zobaczyłem, jak Morrissey im proponował [fanów] na scenę, i zdałem sobie sprawę, że wszystko zmieniło się na innym poziomie” – przypomniał. „Nie było miejsca dla kibiców, Santana, gdybyśmy zamieniły się w pop”.

Dziennikarz muzyczny Steve Jelbert, był jednym z fanów Smiths, który wyszedł na scenę w ten dzień. „Stary skrypt, nie było podziału na fanów i bezpieczeństwa, ale był bardzo wysoki i został wykonany z metalu, solidna i w oczekiwaniu. Nikt nie wie, jak skakać na scenie, ale niektórzy to zrobili”. Poza tym, myślałem, że Smiths były dobry wybór dla festiwalu, wspierając niektóre przyczyny lewica . „Jedyne, niezwykłe było to, że były młode i obiecujące, to oznaczało, że wiele by nie słyszał Łup z nich”.

W rzeczywistości, nie są one traktowane tak dobrze, jak powinni grać wcześniej, niż planowano (bo grupa ska Amazulu tylko że się oddzielić) i koncert został skrócony do zaledwie 25 minut.

The Smiths w Glastonbury.
Getty Images
1990 – bitwa Na moście Yeoman zakłada podział

W poniedziałek, po weekendzie 1990 roku, w którym odbyło się Glastonbury, rozpoczęła się walka pomiędzy grupą bezpieczeństwa i wczasowiczów, które zostały zainstalowane poza granicami terytorium i cieszył się festiwal w ten sposób już wiele lat. Dziennikarz NME, Andy Fife, wspomina, jak przerażające doświadczenie . „Cały obszar, na którym znajdowały się camping i przyczepy kempingowe był żywy piekło. Bezpośrednio przez wejście pod starymi szyn można pomagać pociągu była kobieta bezzębne krzyczeć ‚LSD, otrzymasz twój najgorszy koszmar tutaj”, w tym czasie, że jej dziecko się czołgał się wśród brudu…próbowaliśmy uzyskać vana na zewnątrz, ale wszystkie drogi i drzwi były zamknięte, i oburzenie rosło wokół nas. Każdy, kto nie uczestniczył, po prostu siedział i czekał, kiedy konfrontacja osiągnęła ręce. Na szczęście, nie stało. Niektórzy turyści, którzy idą dziś, i są instalowane w strefie alternatywa Lost Vagueness-to tylko wersja бесстрастное starszych turystów” – podsumowuje Fife.

Glastonbury został odwołany w 1991 roku w wyniku bitwy na moście Yeoman, i do tej pory łatwo saltables ogrodzenia zaczęły rosnąć i być silniejszy.

Uczestnicy festiwalu Glastonbury 1993 roku bawimy się w błocie.
Getty Images
1992 – spór w festiwalu Castlemorton tylko że w ręce wymiaru sprawiedliwości

Wakacje darmowe odkryty wychował w 1988 roku wraz z pojawieniem się gatunku muzyki acid house, ale większość z nich były niezgodne z prawem, klubów i tajnych. Castlemorton nastąpił, gdy kilka kolumn jechały na festiwal jest bezpłatny, Avon, w hrabstwie Gloucestershire, i zostali aresztowani przez policję. Po powrocie, zebrali się na równinie Castlemorton u podnóża wzgórz Malvern. Przez prawie tydzień, ravers i wczasowiczów, new-age świętowali 24 godziny na dobę, w towarzystwie dużych głośników. Kompozytor Simon Reynolds był zaskoczony tym, jak mało policji: „kilku policjantów, odważyli się wejść w tłumie festiwalu. Kiedy przyjechałem, kilka genialnych agenci расхаживали wokół kompleksu, kierując kierowców między pobliskie miejsca”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.